Thursday, April 22, 2010

Tumpangkan org.. tp, yg ditumpankan itu.. orangkah..?

Tumpangkan org.. tp, yg ditumpankan itu.. orangkah..?

Semalam, lepas hantar order coklat officemate en hugo.. maka, mampir lah saya pulang ke rmh.. kira2 jam 11.20 mcm tu.. agak lewat.. sbb en hugo habis kerja pukul 10.30 pm..

Masa dah nk balik tu.. lagi sikit je nk sampai rmh.. sekali nampak la this girl jalan sensorang. Pakai baju kurung.. bertudung biru, bersweater siap.. mak aih.. sudah pukul 11 lebih ni.. kesian gel.. dah la jalan pun, lampu nya suram2.. nk tumpang ke.. tak nak.. nk tumpang kan ke.. tak na.. srruuupp.. park kt bus stand tu..

By the time di lalu tepi kereta.. aku turun kan tingkap sebelah pemandu..
Me : hi, u nk balik mana?
She : flat kt depan tu kt pantai dalam tu..
Me : flat yg 4 tingkat tu
She : haah
Me : meh la naik skali.. I pun nk ke sana gak..

Aku tutup tingkap kete.. dier bukak pintu belakang.. waaahhh!!! Apakah??!! Panas la hati sekejap.. aku rasa, aku bawak en George si MyVi.. bukan nya teksi.. elllo.. u igt I kuli kah.. sudah diberi betis peha pula diminta nya..

Dek kerana terkedu.. I was in silence … nasib la jarak ke rmh x jauh mana… the whole journey, aku senyap jek.. alamak.. radio yg diperlahan kan td, lupa dikuat kn semula.. and I was restless.. drive pun x sandar ke belakang.. aku berbaki marah, si dia mungkin takut jugak.. berkira2, adakah aku org baik atau sebaliknya..

Bila dah nk masuk simpang rmh,.. aku tanya balik.. duduk blok 21 ke.. dier mengiyakan.. katanya berenti kt situ pun dah ok.. aku cakap xpe.. since aku park kt blok 21 tu.. pastu dier baru ringan mulut tanya bagai.. aku pun tanya balik.. bila park kete.. dier keluar, aku dok tercari kasut aku sebab ke mana hala aku campak td..

Dier tunggu lama kt luar kete.. aku terbongkok2 menceri selipar.. dier tanya nama..(baru nk tanya namakah??) yess… jumpa pun selipar aku ni.. dier pun pulang ke rmh.. aku?? Balik rmh jugak la..

Setelah lama berfikir.. baru teringat, aku pernah membaca artikel atau pernah pergi kempen kesedaran.. kata nya kalau ada org nk tumpangkan.. and terpaksa naik or xde choice.. sila duduk di kerusi belakang di bahagi belakan sebelah seat driver.. so that u can see who is the drive.. tgk muka dier.. and bleh nampak pergerakkan dier.. if u duduk sebelah.. nnt driver senang nk mcm2 ngn u.. LOGIK!!! Hati sejuk kembali… bagus… x sakit hati dah..



‘aaa nasib la masa awak pandang, cermin pandang belakang tu.. dier x keluar taring!!”

Aaarrrggghhhhhh.. takut siot.. ni betul2 punya takut.. gile aku x terpikir lansung pasal ni.

9 comments:

Ilyani said...

waaa...seram nye...klo sy, x tmpg kn kot...biar jelh org tu sorg2...sy fikir kn keselamatan diri sendiri dlu... :)

thezaila said...

lepas mcm cakap mcm tu.. seram seposeng... in fact seram sampai skang.. tu la.. patut pk pasal diri sendiri.. tp tindakan refleks semua tu.. ish ish.. kalau la dier keluar taring.. dan dan tu, i pengsan..

Anonymous said...

hish scarynya

thezaila said...

hi zara.. time kejadian x scary pun.. nasib bukan hantu.. my mom puya imigination ni sangat tinggi.. ish ish

syud said...

beraninye ko nyah. kalau aku insyaAllah aku tak tumpangkan atas sebab aku takut. hahahahah

thezaila said...

nyah.. aku pun x tau la kenapa aku boleh bertindak begitu.. tidak kan luar kawalan.. mlm ni.. sumpah aku x amik lagi.. ngeeee

nasya naim said...

::wah u sangat berani babe..tp kagum juga..next time carefull k::

Leonora Halim said...

huhu.... nanti kalo jumpa lagi, kena pesan.. "dik, jln mlm sorg2 ni tak elok... kene rogol karang menyesal tak sudah...."

kita nak kena berhati2, jgn mencarik nahas... huhu.... seb baik takde apa jadi...

thezaila said...

syamin --> berani berani takut je tu... sbenarnya lebih kepada rasa kesian.. kt sebelah tu ada construction.. kang kena tarik ngn mat indon kan.. x pasal bdk nih..

leonora --> aisey.. i lupa nk pesan kt dier .. sbb bila turun kete.. sibuk cari selipar..
betul tu.. kt situ ada construction.. kang x pasal2.. masuk surat khabar.. kes rogol.. ngeee..