Thursday, April 29, 2010

The day i begged for RM1.90

note : i selit sikit2 bahasa adek2.. so pardon me.. =)

semalam,kaedah nya, i dah janji ngn mak ayam besar nk pergi ke Jln TAR.. nk tgk kain.. hari2 aku chat ngn dier.. dok la canang dier tu artis.. wahh artis ke..? boleh dapat good price kaedah nya.. entah ye entah dier kencing kn mak je..

entah mcm mana, boss i buat last minute meeting. suka tau mcm tu.. and bila dier cakap.. mmg susah nk cari nokhtah.. maaf ye kak Ros.. gitu.. panggil bos dgn nama kak ros je.. ko ado.. huhuhu.. true enuf.. meeting lama. oya dah tunggu kt bawah.. thanks oya kerana sudi bawa balik laptop i.. koser sangat nk pusing Jln TAR usung laptop.. gegeh tau..

turun lambat la jawab nya.. once my honey bossey habis cakap.. terus keluar bilik meeting, pack my notebook, grabbed my handabag.. lari turun bawah.. ye la.. mak ayam besar dah tunggu kt Stesen Bandaraya.. mati la mak..

sampai LRT Bukit Jalil.. cari purse.. aaaaaaa sudah... its no where to be found... shitttt!!!!! great... adoiyai... hilang arah ok.. i tried to called oya.. but couldn't get through.. double shitt!! tried to call my cols.. sorang pun x angkat.. triple shit!!! sangat badigol.. think think think...

nampak mak cik ni budget pergi la nk pinjam duit ke apa kan

aku : mak cik.. aaa saya tertinggal purse kt office, satu sen pun saya xde, boleh x saya nk pinjam duit.. esok saya ganti balik
mak cik : aaa.. mak cik xde duit la.. mak cik tunggu anak mak cik je... nk amik anak.. pastu terus balik

ok.. sangat menipu, menggalas handbag, pakai baju kurang ala-ala balik office.. but hey..i mana ada hak utk marah kan.. after its her money, and she decides sama ada nk bagi ke.. tak..

aku : ooo.. ok la.. xpe.. terima kasih banyak ye..

wtf aku cakap terima kasih.. bukan nya dier bagi sesen pun... ok.. budi bahasa nyah... mak aku dah ajar berbudi bahasa.. kang i maki mak cik tu.. it just proved that she is right bout me.. budak x baik with bad intention...

ok xpe.. zen kata.. cakap je kt kaunter tu.. ko xde duit, nnt sampai Bandaraya, he'll pay for me... tp org kt kaunter giler ramai.. malu deh.. tp masa tu air mata dah berjujai2.. bukan nk nangis.. tp rasa sebak, sedih.. ok mmg i cry baby.. tp itu bukan nangis.. tp air mata nk keluar.. hahha.. hentam saja la labu..

sbb i dah janji nk jumpa org kan.. that is my concern sebenarnya.. if xde janji, then xde hal.. call je my mom withing 20min she will rescue me.. tp xkn nk suruh my mom dtg utk bagi duit hantar ke jalan TAR tu..

otak ligat berfikir.. mcm mana ni.. skali nampak akak sorang ni, baru beli something kt stall tepi tu.. terus g tanya..

aku : kak.. sorry.. sebenarnya saya tertinggal purse bla bla.. xde duit, bla bla bla pinjam blabla.. (telling the same story dgn muka seposen..)
kak : u nk pinjam berapa..
aku : i saya nk pinjam 2 3 ringgit je.. nk buat tambang pergi bandaraya.. brapa ek tambang ke bandaraya?
kak : rm1.90
aku : aa.. bleh saya pinjam rm1.90

akak tu bagi 2 ringgi daripada 3 ringgit di tangan nya

aku : ya allah.. terima kasih sangat2.. bleh saya dapat kan fon no akak.. so that i can call u tomorrow n bayar balik duit ni
akak: xpe.. gimme ur number.. nnt akak call
aku : aaa ok ok .. 012 256 xxxx
akak : aaa.. what is ur name?
aku : Norhidayah... (dan dan guna nama 'norhidayah' islamic skit... huhuhu )
akak : ok.. i kak G, i'll call u.. nah, amik singgit lagi.. just in case..

ya allah.. nasib baik lah ada juga insan yg sudi meminjam kan duit... oh ya.. she sms-ed me last last night.. and i replied her.. i rasa bukan la dier hadap sangat ngn 3 hengget tu.. tp just nk tgk.. betul ke aku betul2 terdesak semalam...

serious sedih giler.. air mata ni berjujai turun.. sedeh gel.. ye la.. paham kenapa susah org nk bagi pinjam duit kt stranger kan.. al maklum la..sekarang ni macam2 kes.. pukau la, ragut la.. mcm2.. derang tu nk jaga keselamatan sendiri je.. i x marah pon.. cuma rasa sedih and terkilan je kot..
dalam train i mata x jugak2 berenti.. segala no kengkawan dalam fon aku call.. baha, ita, shark, syikin, lin... nasib tu fon mak aku.. ada ramai no kengkawan, save kt my fon memory..

the end...

ok pengubat duka lara.. masuk kedai kain kt jalan TAR dgn mak hayam besar.. ok.. mmg betul mat ni bleh dapat diskaun besar.. chiffon rm40 semeter, dier bleh dapat rm18 semeter.. aa kelas.. p Jakel la hanjeng.. kata nya... ada lace tu... dari RM 399 cenggitu, bleh dapat dalam RM170... aaa curlass.. ada plak..sesampai je.. terus tanya, designer ke.. wah... x bukak mulut lagi terus serah diri... walaupun mak hayam tu.. designer propa je...aaa siapa nk jawab..

zen.. nnt bebila aku belanja ko plak.. mak terhutang body, budi ngn u noks...

14 comments:

Unknown said...

sedehnya baca entree u. :( sebab rasa macam tak patot makcik tu. aku plak sedeh haha.

eh sapa designer ? haha

hana yoriee said...

huhu..dahsatnye citer awak..kalo hana ler..hurmm..mmg tggu situ suh adik or sedara-mara hana tlg pick up jer..hehehe..malu nak mintak ngan org kowt..

sk said...

kesiannyaaa.. nasib baik ada kakak baik tu kan? huhu

Xora said...

Saya penah ada pakcik minta RM8.80. Nak buat tambang balik mana ntah. saya bagi RM10. Pasal saya takut nnt kena pukau. kalau pakcik tu ada blog, harap dia tulis sayalah gadis RM10 itteew :P hihi.. just kidding

thezaila said...

nahwal --> mmg sedeh.. tp mak cik tu pun mungkin takut sebenar nya.. tp mak mmg sedeh noks.. mcm melukut di tepi gantang gitu..

hana yoriee --> malu mmg malu hana.. tp tu dah kira last resort dah tu.. kesian plak nk call mama semata2 utk bagi duit..

sk --> tu la. nasib akak tu ada..lega..

xora --> kalau pak cik tu celik IT mungkin dier tulis kt blog.. tp kalau pak cik tu xde blog.. percayalah.. budi baik mu itu sentiasa tertulis dihati pak cik itu.. huhhu.. bahasa.. giler x tahan..

nasya naim said...

::huhu..kakak tu mesti tgok u chomel..sbb tu kasi pinjam..:P..btw siapa designer u babe?hahha..nak gak tahu mcm nawal..lallala::

thezaila said...

syanim --> comel la sangat.. xde maknya u.. muka berminyak bleh buat goreng ikan.. tp buat sore ala2 comel la.. huuhuh...

alamak.. x perasan nahwal tanya sapa designer.. mak xde designer lagi.. mak hayam tu, kawan masa kt kustem.. propa je dier tu.. skali mmg org percaya dier designer.. huhuhu.. i g jahit tailor biasa je kot..

naza delizia said...

hehe! dalam sedih2 tu, u kira lawak jugak yeh.. hehehe!

sume ni pengalaman.. nnt bleh cerita kat anak cucu u, mesti dorang ketawa ayam golek punya! haha!

Elya Roza said...

zaila....sian nye uuu...hu3....lain kali simpan elok2 purse tu ok..pas ni mesti fobiaa dah...
sapa mak hayam besar tu yeh???letak laa pic die...ha3

zen said...

Tu la akibat xcy dgn keVOGkan Mak HAyam Besar
Br ko sentap ye...semua org tunduk dgn kakak kawasan

thezaila said...

elya Elmo --> aa tu la.. agak fobia.. tp i nk mmg x makan saman.. careless gegila punya.. si zen ni la mak hayam besar i..

zen --> glamer u nyah kt blog i... skang baru mak cy kt u.. sembah ratu sikit...huhuhu

CengkodokPolkadot said...

I xckp pung i ni designer
terus turun harga separuh ni
cemana?
Kalo i jual nasi lemak kat c2
terus bg suku harga

thezaila said...

eleh.. nasi lemak.. x tahan.. uols ada nasi lemak ke noks.. brapa sen.. kalau setakat nasi lemak sambal ikan bilis.. u simpan je la ye..

CengkodokPolkadot said...

Eh I ade sambal kerang lagi taw
makan x gatal gitu