Friday, April 02, 2010

pre pregnancy

For the past one month.. berderet2 dapat berita that my lovely friends dah dapat baby.. babes.. I’m happy for you.. and ramai gak yg bunting pelamin..


Bila bersembang ngn mak budak n mak buyung.. banyak la tips2 yg di-share-kan dgn bride-to-be.. mak buyung pun dah baca membaca pasal pregnancy and she shared with me what she have read.. thanks a billion babe..

Alhamdulillah.. Most of my bf… bunting pelamin… cepat rezeki uols… among all the tips, dengan segala cerita.. there is this specific topic that really caught my attention.. pra mengandung.. mmg huduh term yg aku guna pakai.. den x tau la specific term nya.. malas nk google..


Yes.. most of us think that during pregnancy, semua benda perlu jaga.. makan pakai segala.. tp sebelum preggy pun penting..


Medium nya perlulah berada dalam keadaan baik.. makanya sedari awal lagi tempat tempat persenyawaan nya perlu baik.. analogi.. if nk tanam something. Tanah nya perlu lah subur dan segala nutrient perlu ada utk menjamin tumbesaran pokok dgn baik..


Org kata.. elok sebulan dua before kahwin u dah start amik supplement utk perkara2 sebegini.. ye la kan.. kita x tau la bila nya nk mengena.. and of course everyone wants a young healthy baby.. aren’t we..?


This is the reason why, I need to consider pasal pemilihan baju tu.. so that we could put aside the remaining budget for the baby (ies)… and all the supplement is not cheap, for sure…aaa harus la I kena amik supplement dgn banyak.. since I mmg x makan buah2an LANSUNG.. mmg x cukup nutrient my baby nnt.. tambahan pula (giler x bleh blah dgn penggunaan penandawacana), sekarang ni byk sangat penyakit yg peliks2.. takut gak i…


kalau I x dapat baby dgn cepat pun.. xpe.. at least I dah amik segala langkah yg perlu utk menyambut org baru.. Better be ready then be sorry..

2 comments:

Unknown said...

--tk terfikir pun nk ready part ni.. fikir psl wedding pun msh on-going.. btw, yr post ni wat ai tmbh another one important thing into my list menjelang my w-day.. tq, dear.. ;)

thezaila said...

betul tu cik wawa.. ni pun, baha yg bagi tau semua benda ni... and according to her, if she knew bout this earlier.. she would have prepare this part too..

sapa x sayang anak u... huhuhu