Friday, March 18, 2011

Misteri alam mistik

minggu lepas, aku adalah kena stay kt office sampai malam, ada keje sikit.. tp x la lewat sangat.. dalam pukul 8 lebih macam tu.. *eleh, balik lewat sikit pun nk kecoh*.. aku xde hal nk balik lewat.. sementelah la ada keje.. kalau xde keje, ko suruh aku duduk kt office stand by, mau aku menyinga..

nk jalan ke kereta, i asked one of my co-worker to walk me down.. pastu drive sendiri.. kt TPM tu.. gelap mcm kubur ok.. eh silap.. gelap mcm dalam hutan, senyap mcm kubur.. tp aku buat dek je.. pasang radio kuat2...

ok.. end one story..

tp bila malam nya.. aku tido, skali mimpi buruk ok.. ya ampun.. cuak seposeng (bak kata org ganu)... mana x nya dalam mimpi tu, aku tgk laki aku kerasukkan.. giler menakutkan ok.. mcm nk mencekik2 je aku ni.. horror ko.. ate dah aku tatiap malam tido ngn dier.. tetiba2 dier kerasukkan.. mcm mana.. buat nya dikerasukkan pastu siap paksa2 aku sign borang kebenaran dier kawin satu lagi.. mcm mana.. laaaaa.. ke situ pulak.. tp itu jam, kita tgk la.. siapa yg kerasukkan, aku rasa, aku lagi naik hantu kot.. cepat2 bangun, kejut en Hugo, siap ajak tido kt hall.. at least aku x bleh tido, maka bleh tgk tv.. nan adao dier nk layan.. suruh sambung tido balik...

time nk pejam mata tu.. mula la ligat kepala ni dok pikir.. what if...? what if, sebenarnya, masa aku balik td.. ada benda tumpang atas kereta aku.. serious ko.. TPM tu, bila waktu malam.. gelap ya amat... aaa sudah.. minda sudah bermain2...

malam berikut nya.. aku mimpi lagi.. adik aku plak kerasukkan.. adeh..

hari ahad masa tgh tido petang aku mimpi satu benda lagi.. horror gak.. xde la hantu2.. tp scary la.. cik anne, syikin n i, nk pergi karok.. cesss.. perut dh memboyot ada hati nk karok.. so we decided to meet up kt the curve je.. hajat di hati, bila syikin dah sampai sana baru aku gerak.. so she called "babe, i dah sampai".. ok yg terhengeh2 ni cakap.. ok.. i'm on my way.. gila.. dari rmh to the curve ada la dalam setengah jam kot.. dier dah sampai baru aku nk kuar... hampeh..

time tu aku dah cuak la.. menyesal x kuar awal2.. kan mak cik tu kena tunggu lama.. x dan brapa saat.. org ketup pintu.. "eh syikin.. jom jom.. i dah siap.." seronok la aku kan.. minah ni depan pintu.. xde la aku kena maki sbb lambat.. maka aku n syikin, naik kete.. cik anne called kata nk tumpang.. so drive to cik anne's place.. syikin tunggu dalam kete kot.. naku, aik rmh cik anne and she asked "eh syikin dah sampai ke.." laju je mulut aku cakap "haah.. dier dah sampai.." pastu looonggg pause.. eh betul la.. syikin dah sampai.. she dah call dah.. then sapa plak naik kete ngn aku tadi... arrrgghhh sudah.... time tu bapak serammm ok.... adeh la hai...terus terjaga...

nk kata aku tido x baca doa ke.. x baca bismillah ke... kalau aku naik katil.. pusing sana pusing ni.. mmg sagala doa surah aku baca.. tp bila time, naik katil terus lena.. mmg tidak lah.. tp alhamdulillah, xde mimpi buruk or seram.. ini x bleh jadi.. malam selasa sebelum tido baca al-mulk.. so ok malam tu ok.. xde mimpi..

malam rabu terlupa nk baca.. tp tido, ok.. xde mimpi buruk... malam jumaat.. dah kemalasan, pun x baca.. danngg.. aku mimpi buruks lagi..

cerita berkisar 2 rmh tinggal yg dekat ngn sekolah aku.. adeh malas mau cite.. kang aku takut nk p toilet plak..

agak2 korang.. ada ke yg tumpang kete aku masa aku balik malam tu ek..?


1 comment:

farahfatihah said...

ish2..xda kot yg tumpang huhuhuh ko pikir sngat kot mek tu yg terbawak2 dalam mimpi =)