Wednesday, March 09, 2011

anak lelaki atau anak perempuan

salam, walaupun nafsu berblog sudah semakin pudar.. tp ku gagahi jua.. windduuu wehh utk tulis 1 2 perkataan kt sini..

org dah start tanya.. anak laki ke.. anak perempuan.. well i guess its too early to know.. then suruh plak aku buat pilihan boy or girl... aku x kisah as long as sempurna tubuh badan serta akal fikiran, i am one happy mother.. =) *big grin*

tp kalau aku dapat anak perempuan.. harap2 dier cerah la sikit kulit nya.. bukan apa.. susah kot membesar sebagai anak yg ireeng (bak kata org jawa.. hitam la tu makna nya)... aku tau la.. sbb masa kecik aku pun ireng.. eh.. dah besar pun hitam la.. hahaha

dulu igt lagi masa aku sekolah, punya bebudak dok ejek aku budak itam la.. anak kel*ng la.. hampeh tol.. ya.. school kids can be brutal u know.. sabib la aku ni xde makna aku nk duduk diam.. harus aku bahasa kan derang... "eleh kalau korang putih pun.. tp dalam kelas peksa dapat no corot.. x guna jugak kan.." aaaa amikk sebiji.. xde aku nk simpan2.. terus ko terkedu kan..

ye la at the end of the day, report card ko jugak yg nk mengahadap mak pak ko kan... hitam2 aku.. bila bagi report card, selamat.. ko apa dapat.. roti john panjang.. hahah..*cess kejam giler gelak*

aku pun malas la nk menunjuk gred aku kan (sbb aku perah riak sbb dapat good grade.. pastu next exam aku melingkup.. tuhan bayar case babe!!!).. bleh plak ada satu minah ni, dari Sekolah Satu (sekolah aku tu, satu bangunan 2 pentadbiran.. kt PJ byk sekolah mcm ni), tanya aku punya UPSR result.. muka dier korang nk tau, bangga giler ngn result.. siot je.. sementelah masa tu aku berdiri kt papan kenyataan sekolah dier yg pamerkan result..

aku pun terus la cakap "eh, apa nama ko ek.. oo ada name tag.. ooo setakat 2A je.. aku dapat 4A..".. eat ur heart out.. itam itam aku pun, otak aku x berkerak hokay...

kalau anak aku gelap,pastu mewarisi gen lancang aku menjawab.. i think she'll be fine.. tp kalau dapat gen pak ek.. dok diam je, mahu hari2 nangis kena buli..

akhir kata.. putih, putih tapak kaki dipijak.. hitam, hitam rambut, dijunjung.. =)


eh entri ni bukan nk cite pasal gender anak ke.. yg aku melalut ke laut cite pasal kisah aku masa sekolah, apa kes....

hahah.. layan kan aja la labu.. kata ibu mengandung ada bnyk keistimewaan.. =)

2 comments:

Atiqah Adnan said...

tak kisah juga ape pun gender bb.. asal sempurna sifatnye cukuplah..

i pun gelap juga masa kecik tau.. hee~

LINA EVERLYNN said...

berblogwalking ;)