Sunday, October 17, 2010

tak tahu nk letak tajuk apa

jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi. tapi mata masih belum mengantuk. keesokkan hari, aku akan berjumpa dgn KKS(Kawak Karib Selamanya..muhahaha.. bagi chance la sikit, nk berbahasa melayu.. asyik bff sahaja) ku.. sungguh ku x sabar.

sudah pagi begini, aku belum mampu untuk melelapkan mata.habis la.. esok mesti ada lingkaran gelap di bawah mata..isshhhh

tetiba teringat tentang pos xora mengenai tetamu yg tidak diingin pada majlis kawin.

dan aku teringat pada sesorang ini. bercakap mengenai org ini.. aku harap, dalam dunia ini, setiap benda mempunyai berjuta2 jenisan.. kurang paham.. x mengapa. begini, kalau ada kereta, biarlah ada berjuta jenis kereta, agar tiada siapa mempunyai kereta yg serupa..

aku bercerita mengenai majlis kahwin ku diruangan ini.. yg mana aku hanya mempunya 1 2 org pembaca sehingga sekarang yg mungkin sudah ramai sedikit.. mungkin dalam 10 org pembaca. =)

dan kadang2, bila jiran aku bertanya, aku juga terus bercerita serba sedikit tentang majlis ku. sekadar cerita biasa sahajalah.. warna tema, buat di mana dan berapa haribulan. hanya butiran ringkas. jujur ku menjawab, tp ada juga yg tidak senang duduk. dikatanya apa yg aku buat akan sama mcm yg dia buat. apakah?

tema pink adalah sangat common. dan seantero donia tahu aku suka akan warna itu.. dan boleh mak cik ni kata.. "eh sama mcm warna kita.." sambil membuat muka annoying, sumpah kalau perbuatan memberi penampar itu tidak salah, akan ku hadiah kan barang sekali dua..

hello.. bila masa kita pernah bincang pasal kahwin uols. in fact aku kahwin dulu.. muhaha.. macam la dalam dunia ada lapan juta tujuh ratus empat puluh sembilan ribu tiga ratus empat warna.. supaya semua org ada warna masing2.. kalau gitu, warna aku, aku akan beri nama, pinkkutakkisah.. serious nama warna aku sangat hodoh..

i do have eyes and ears in the community, dgr khabar bahawa baju dier tu pun sewa je.. no offence pada mereka yg menyewa baju, in fact me, myself rent pun sewa je.. ye la kan, kalau kamu mempunyai sikap tidak-mahu-sama-dgn-org-lain, patut nya tempah je yang baru .. lepas tu simpan. nk lagi best, pergi hantar design baju kamu utk di-pattern-kan. kalau ada sesiapa yg guna pakai design kamu tanpa kebenaran, kamu boleh saman!!


ini tidak..baju pun disewa.. dan aku tak sabar nk pergi kenduri nya... adakah aku punya niat tidak baik.. oh tidak.. bila org punya selera besar, kemudian cakap mcm bagus.. kita nk tgk jugak la.. hebat ke..?

grow up..kamu sudah mahu kahwin.. kenapa perlu bersikap keanak2an.. oh, nnt saya belikan cermin besar utk hadiah perkahwinan kamu.. boleh la kamu cermin diri kamu yg belum sempurna. saya sungguh jelak dgn kata2 kamu yg menganggap diri kamu bagoss.. kami di sekeliling juga sudah jelak..

satu lagi, berhenti tuding jari pada org.. berhenti mengata pasal org sekitar kamu, yg mana kamu rasakan tidak bagus utk diri kamu.. jgn menunding jari berkata itu ini.. itu sungguh negatif.. cuba jadi sedikit positif dgn melihat di sekeliling kamu.. mungkin apa yg terjadi adalah kerana balasan tuhan di atas perbuatan kamu pada masa lalu.. dgn itu, kamu akan jadi lebih bahagia dan secara tidak lansung, berubah kepada kebaikkan. jika lihat kelemahan dan ketidakbaikkan org lain, kamu tidak ubah seperti bodoh sombong.

p/s : i'm not a trend setter, but i am trends follower.. apa yg kamu nampak pada diri aku, sekitaran aku, adalah perkara yg pernah kamu lihat. tiada yg luar biasa pun..

4 comments:

cik senah said...

zaila.. hehe.. nak t'gelak baca entry ampa niee.. ermm.. bkn sebab lawakkk.. sebab.. kami pun penah melaluinya sendiri..

alah.. bab org cdok gebang deraih pasai perkahwinan depa atau anak depa.. cik senah mmg rimas ngan org laghu niee.. mmg teringin sgt nak p kenduri org gebang deraih laghu niee..

dann.. dalam masa yg sama.. rasa cemuih pulak nak sua kad undangan perkahwinan kat org2 sebegini.. coz.. dah buley agak dah reaction depa throughout majlis kawen cik senah.. ( sahih mulut terjuih-juih.. siap tubuh kelab mulut juih di ujung2 penjuru dan mulakan bergosip pasai majlis kawen cik senah.. ).. tak cukup tunjuk ngan jari.. tunjuk ngan mulut sama.. ada saja yg tak kena di mata dia..

haihhh.. rasa nak pangkah besaq2 org sebegini.. huhu!! :P

QueenBz said...

HAHA. i pun kadang2 jumpa jenisan manusia seperti ini. rasa nak bagi makan penampar jugak.
macamlah kaler hitam dia sorang je yg suka, macamlah kaler tu dia sorang je nak nampak klassss...pirraaaahhh!

opsss..lepas geram di situ! HIHI. takpe, nanti wedding dia jgn lupa pergi sbb i pun dah pegi wedding org tue dan kelihatan seperti, "Oh, ini je ke yg kate gempak tu?" HAHA. jahat tak?

good luck dear :)

juneHalim said...

mek! aku gelak2 okeh bce entry ko ni..gila hangin ko ngn org nih! kikiki...

bese la tuh..org2 mcm ni mmg wujud di mana2 sje...mmg sgt menyakitkan hati, tp kdg rse nak ketawa dgn org cam ni. mcm bagus giler ble ckp tetiba smpi masa nan ado!

abaikan je..wokeh!

thezaila said...

cik senah --> aa itu la.. depa don juih juih mulut.. bukan main panjang juih mulut nya buleh buat sangkut hanger tu.. depa gebang x habis.. lepas tu, bila tiba time kenduri depa. terus buat ayat "ala, kami buat sederhana saja".. saja cakap lagu tu la tu.. dier pun x hebat mana.. komen kt org punya kenduri, berbaldi2.. cesss

balkidz --> khenn.. bila sama warna jek.. kata tiru, apa kesss kan.. hellooo.. gebang lebih, isi, kosong..

juneHalin --> harus hangin u... x tau la derang pk apa.. ada satu kali tu.. mak cik ni tego aku dah naik.. kenduri nk dekat.. harus la aku bagi jawapan standard "hati senang kot" lepas tu dier sambung, nnt baju x muat.. nampak gemuks.. bila aku cakap, nnt aku p la jogging ke, apa ke.. dier bleh balas balik.. sempat ke??? ehhh.. ko apahal (tp dalam hati je la aku ckp mcm tu.. huhuhu)