Thursday, October 07, 2010

Henna, testing 1,2,3

Hari tu, Nawal ada pesan... test inai tu dulu sebelum nk pakai.. ada sesetengah inai perlu masa yg lama utk bertukar menjadi merah.. ada yg kejap pun dah ok dah.. pastu ada org kata, ble buat manicure.. ada yg kata x bleh.. so, i just wanted to give it a try.. =)

bahan2 nya ialah.. hehheinai.. ni inai ni, mama kirim kat kawan nya yg kerja di Dubai.. so x sure kt sini ada jenisan dari jenama ini atau tidak.. cuba cari di kalan Masjid India (kot?)

bahan kedua, ialah jari.. nan ado pergi ke kedai utk buat manicure.. jam time tu pun dah pukul 11.15 malam.. so what i did was.. buff sikit2 je.. just nk bagi kuku tu kilat.. then nk tgk.. warna inai tu lekat x, kt kuku tu..

terus applied hena tu.. susah sikit la nk apply.. sbb dier mcm 'cair' sikit.. x mcm inai yg kita tumbuk sendiri.. siap bleh menjemput2 kt bagi dier ketat kt jari.. so i guna lidi satay utk ratakan..

lepas 50 minit basuh tanga.. ok.. pakai satu jari dalam masa 50 min pun mcm nk kejang2 dahjari.. mcm mana la berinai 10jari.. strees aku dibuat nya nnt.

dalam masa 50 min pemakaian tu.. mmg inai tu warna nya lekat dijari.. tp warna di kuku sedikit cerah berbanding warna di jari.. tp still ok.. kalau lama sikit.. mmg meletup la kaler dier..

ni warna merah di jari.. mak sooka warna nya.. ada sesetengah inai tu, warna terlalu pekat sehingga nk kehitaman.. bukan x cantik, but it doesn't suit my liking.. mak sooka warna merah pekat + jingga sikit2..

fuhhh..lega dah test.. nk nk plak hasil nya seperti yg dimahukan..

ok, aku rasa, nnt mungkin x pergi manicure kot.. tp just buff sikit kt rmh.. ye la.. kalau buat kt salon tu nnt.. mmg kaw kaw dier menilik kuku tangan bagai.. takut inai x letak.. so far, aku buf bagi kilat sikit.. inai tu lekat warna nya.. bagi aku, dah ok dah tu..

kt bahagian kuku yg kita kilatkan tu, mmg warna inai nya cerah sikit.. kt part celah bedah kuku, yg mana x dapat kita nk sental kilat tu, mmg pekat la warna nya.. maka.. utk kuku yg tlh di-buff, sila apply lama sikit..

akhir kata.. selamat berinai..

13 comments:

sharifuddin N shakina said...

hehe..ada orang kata ekot darah kalau pakai inai ni..ada org tu pakai inai yang merah gile pun die pakai tetap xmerah..

tapi tu tgk zaila pakai merah je..hehe..

eda eliana said...

xsuka pkai inai.... tp kawen kna pkai... hmmm...

-cHenta- said...

sayang...kaler die mmg meletop... pegi kedai india tepi2 jalan tu..beli inai yg harga dalam 6-7 hengget, kaler die mmg wow... i dah try.trust me.. btw inai yg u pakai kat kjg ade jual =)

^puan nanie^ said...

yang,kite da dpt kad kawen awk..sweet sgt..insyaallah klu xde aral melintang,kite dtg eh..;-)

-cHenta- said...

lupa!!! kita nak kad kawen awak jugakkkkkk.....

email : pinky_baby87@yahoo.com

nak bg address.ahahah =)

farahfatihah said...

zaila, xguna inai daun? kalau inai tiub ni ,mrah dia kejap je..kalau nak maintain merah kenalah pakai 2 3 kali =)

NahWaL said...

habeh sme orang tanya pehal j ari aku tu inainya beruas2 sampai dua ruas. HAHAHHAA. jawapan terbaik :nak berangan lama sikit haha.

rani terbaik ah. cepat gile dah merah. takda sakit ati ke apa. tapi cepat ilang sebab sental2 basuh ngan sabun sme kan. haritu dok umah mertua, jiran2 nak datang beraya, cepat2 MIL pakaikan inai lagi. sempat tu setengah jam hahahaha. kang kalau tak merah kang orang kata macam2. so pakai je la. tetttt..

ujung bulan pakai lagi hahahaha

thezaila said...

kina --> pernah gak dgr mcm tu.. darah jenis apa yg akan buat inai tu merah??

eda --> x suka inai.. g buat manicure cecantik.. meletops jugak..

chenta --> kt kajang.. jauh nya.. jalan masjid india xde ke... babe.. email me ur address ya.. ninazaila11@yahoo.com

puan nanie --> jemput datang =)

farah fatihah --> kt rmh xde pokok inai.. haah, inai ni cepat pudar... mahu aja ku nyanyi lagu pudar Rossa.. apakah aku merepek.. kui kui kui..

nawal --> haah.. cepat pudar.. hari hari kedua..dah cerah sikit colour dier, tp still merah.. bleh x nnt, lepas pakai inai, cakap "mama, nina xmo basuh pinggan,nnt inai habis.."
hahah.. jangan mak aku jawab "baik ko x payah mandi.." muhahahha...

eh.. kalau inai pudar, kenapa..? serious x tau nih..?

Mia-Ina said...

zaila, inai tu nampak merah di jari u..mmg mia pun dok piki nk beli inai mana la..yg merah mcm tu..

Cik Belle said...

wah, zaila, cantik colornya! yerps, inai rani ni memang terbaik. tapi tuhla, cepat pudar dgrnya. uhuhu

Hana said...

kat kuku kena 2 - 3 kali lagi cantik.. mak kite lam kete balik kg pon die bleh sempat pakai inai ni.. :D

ElyaElmo said...

lawaa kalerr inai tu zaila!!!tapis eperti biasa la...kangg kene selalu tacappp..
inai daun susah nk carilah skang ni...
siapa2 yg ade pokok inai bg tau k!!ha3...

Anonymous said...

salam..kami ada jual inai dr arab saudi, inai henna dan serbuk...sape2 nk beli,boleh search kt FB,Faraway Shoppe...kami poskan terus dari madinah.. ;)