Monday, October 25, 2010

Adik aku dah selamat nikah... Tahniah Bro..

opppp.. ni bukan pasangan pengantin..ni pasangan adik bradik.. sama amik gambar skali.. mat ni bila dah besar, punya la susah diajak bergambar.. tp masa ko kecik dulu.. saje kan suka entr frame gambar sambil buat aksi pelbagai..

pagi jumaat cepat2 bertolak dari KL.. then terus pergi ke Masjid Yong Peng.. we all menginap kt asrama Masjid sana.. selesai solat zohor.. bersiap mana yg patut, terus ke surau berhampiran dgn rmh Linda di Chaah..


"Aku terima nikah.. bla bla bla..." SAHH!!!... alhamdulillah.. selamat dah semua nya.... dengan ini, Mohd Taufiq dan Azlinda telah sah menjadi suami isteri.. kompang dipaluu... pengantin baru... lalallala...


masa ni lafaz apa ek.. x igt plak aku.. since org kt tempat Linda ada a few lafaz.. tp adik aku baca lafaz2 ni semua.. sedap giler ok.. bukan main baca redah gitu.. siap ada intonasi dan pause di beberapa tempat.. tabik ar ko topek..

Taufiq bersiap kt surau berhampiran.. tgk yg baju kotak2 tu.. pak andam dier.. mati2 aku igtkan dier cina.. rupa2nya melayu kooo..

siap 2 org pakaian baju utk si Taufiq ni.. Raja sehari la katakan.. sbb aku sooka rambut pak andam ni.. aku letak skali lagi gambar ko ye noks..

lepas dah diarak tibalah kedua mempelai di singgahsana.. warna tema pink and purpler.. curlasss.. adik ipar ngn kakak ipar sehati sejawa gitu.. =)

ok.. lepas pengantin dok amik gambar posing2 bagai.. ni mak cik mak cik pun nk bergambar sakan.. oppss akak sorang ni pun nk enterframe..

ni ada insiden.. kakak pengantin setaps.. muhahahha.. masa lepas ni kan.. derang nk amik gambar family.. i masuk la kan.. ate, kakak pengantin.. harus la masuk.. dah la adik sorang je noks, then one of the photog tu kata.. aaaa.. pak n mak pengantin je ye.. pastu i dengan diva nya.. "eh..i kan, kakak pengantin" .. "ooo nk amik gambar ngn parents dulu.." ... aaaa amikk kooo...

udah aku dah ada kot kt pelamin tu.. ko snap je la.. pastu ko snap la plak gambar pak mak aku berdua ngn pengantin... lain la aku x masuk frame lagi kan... mmg nk kena sansang tau.. tp sbb fikir majlis adik aku, x mahu dier malu.. mak pun membawa la diri duka lara ni.. terus pergi duduk kt kete..

dalam vam, on the way balik.. mama tanya "kak yong p mana.. apasal x amik gambar"... "oo.. nina sentaps" hahaha.. statement x beragak.. opppss sorr cite mak sentaps dah overshadow pasal cite adik i kawin plak..

ok.. the next day.. since nk bertolak ke rmh pengantin pukul 12.15 tgh hari.. we decided nk g Ayer Hitam.. syiok bershopping x amik gambar pun..


gambar diva harus ada.. siap posing x tahan.. en Hugo, ikut kan aja.. topi tu beli kt Ayer Hitam. sepuluh hengget sahaja.. kata mahu ke langkawi.. topi sebegini harus ada.. di tepian pantai, berbaring di kerusi malas...pakai spek mata hitam.. ooooo panas.. verangan ala2 Maya Karin dalam Pisau Cukur.. muhahah..

Hujung belah kanan tu, nenek saya.. cumel kan dier.. =) sebelah opah,aaa ini mama saya.. the rest.. kawan office mama.. ni sementara tunggu pengantin nk sedia.. =)
oh.. gambar budak kecil comel ini harus ku letak bersama.. la hai comel sungguh la dier nih.. rasa nk cubit2.. Irham Akhtar nama nya.. semoga Irham kuat walaupun tidak sempurna mcm kanak2 lain..

sebelum amik gambar pengantin.. harus posing skit.. Cik Ina sama kepala ngn aku.. anak 3 tp dok hu ha hu ha skali.. :P

memula perancangan nya, adik aku xmo lalu bawah pedang bagai.. adik aku mmg sampoi habis.. kalau boleh sanding sume xmo.. jadi penyambut tetama sudah.. kata nya.. tp ko nk kena hantar surat tunjuk sebab kalau x buat upacara ni... dan dan. p cari org nk buat sword barrel nih *betul ke ejaan nih.. selambee.*

ok... family photo... aaa time ni.. bila aku sorang naik.. photog tu tanya.. ni je ke adik beradik.. aaa ye la. kami berdua je.. mama terus panggil en Hugo bergambar sama.. masa dipanggil naik.. sempat lagi tu mulut mak.. "betul ke ni.. kang i pergi u suruh turun plak.." kooo.. sempat aku meleser.. sentap semalam masih bersisa.. huhuhu

last photo.... muah muah muah.. =)

8 comments:

Mia-Ina said...

adunan pink purple nice

hana yoriee said...

sword barrel cik zaila oi..hahahaha

amboi..kemain lagi topi itam tuh..siap dah wat prep utk honeymoon seminggu dia lagi..hiksss..=)

dah2..jgn sentap2 lg..skrg fokus kat wedding u plak..chill aje yea?

ZARA said...

alahai zaila. comel sungguh ayat kamu... teringat pulak jumpa u nikah nawal hr tu. terlompat2 ai tau ;)

neway, citer2 adik u kahwin lepas ni kamu pule!! haha

thezaila said...

mia-ina --> i think so, too!

hana yorie --> dah betul kan dah.. hahah topi itam tu harus..
sentap tu sekejap je.. lepas tu main berligan ngn budak 4 org tu.. lupa dah.. huhuhu

thezaila said...

zara *blush blush* huhhu..
my story masa kt rmh nahwal plak.. teragak2 nk tegur.. eh betul ke, zara nih.. nk tegur, tak nk... nk tegur tak nk.. segan la katakan..hehe.. last last.. tarik nafas.. "sorry.. errr .. ni zara kan..i zaila.. "
muhahah.. ayat skema tu.. =)
jumpa hujung minggu ni ek.. u guys tunggu sampai i dtg tau..

♥ balkidz_hunny ♥ said...

hai zaila. adik kau dah selamat! tunggu turn kau pulak minggu nie ekk?
insyallah aku dtg :)

aku soookkaa topi pantai ko tue. aku gatal nak beli tapi laki aku cakap belum masa nak gi tepi pantai lagi. esok2 kang nak holiday tepi pantai baru leh.

dear, btw, it's SWORD BEARERS not SWORD BARREL :) haha. harus la aku tau kan sebab aku juga sama!
memang betul pun, kalau tak buat kena bg surat tunjuk sebab. aku ni lagi la laki-bini ashkar, so memang dah tahap wajib jugak laa. ingat malas gila nak buat sebab kat umah laki aku bajet nak pakai songket tau! hmmm..tapi moment lalu bawah pedang sgt nice ok! :)

feel glemer2 artis gitu lalu bawah pedang! ;p

hana yoriee said...

haha..malu..nasib puan balkidz betulkan..yg tau nye sword aje..hahahaha..ampun zaila..betulkan tp maseh salah..kuikuikui..

♥ balkidz_hunny ♥ said...

Hana: ala, rileks la. same2 kita tolong2 n belajar kan?