Tuesday, March 10, 2009

Buah-buahan itu, sedap ke? kenapa saya x suka buah.. saya pelik?? tidak.. saya unik..

me : ini buah apa? sedap ke..
org : buah mangga.. sedap rasanya..

me : sedap ke buah ni.. macam tak sedap je..
org : sedap u.. tak makan, rugii..
me : buah ni macam banyak air je (juicy..) .. mcm geli je..
org : hek eleh engkau ni.. ni buah la.. sedap
me : ye ke?
me : ni plak.. euuww.. ada biji2 hitam.. lepas tu lembik..
org : apa kena dgn engkau ni.. ini betik la.. sedap tau..

me : ni apple kan.. rasanya macam mana ek?
org : rasa dia sungguh sedap..
me : ni anggur kan? rasa dia sedap jugakah
org : ya ampun.. sedap la.. kau ni, x makan buah ke.. asyik tanya sedap atau x dari tad..
me : x makan lansung..

betul u, saya x makan buah dekat 20 tahun... ke.. lebih.. mungkin juga.. saya tidak suka buah.. org ramai tanya kenapa... saya akan cakap tidak suka.. geli.. nk plak kalau buah tu berair @ juicy.. euuww.. maafkan saya terhadap ekspresi saya yang keterlaluan terhadap makhluk bernama buah2an. saya mmg tidak suka..

org selalu tanya buah apa yg saya makan... sambil garu kepala yg tidak gatal "tidak ada satu buah pun yg saya makan.. eh chopp.. ada ada.. saya suka makan goreng pisang.. yang goreng tau.. yg mentah saya tolak tepi.." adakah ini dikira makan buah ek..hehehe...

kalau nak tahu, inilah salah satu nikmat dunia yang Allah sudah ambil dari saya.. sudah berpuluh-puluh, mungkin beratus atau juga sudah beriu2 org yang cakap buah itu sedap.. tapi tekak ini tidak dapat menerima.. oh ya.. saya juga tidak akan sentuh buah2an. mintak maaf, jangan tersinggung sekiranya anda suruh saya ambilkan sepotong buah dan saya hanya buat dek sahaja..

saya pelik?? tidak!! saya unik.. cepat ambil autograf saya.. bukan senang nk jumpa org macam saya.. autograf saya lebih berharga daripada siti nurhaliza.. sebab nya.. saya rasa leih ramai org boleh atau memiliki atau meniru suara siti nurhaliza berbanding manusia yang tidak suka makan buah.. saya unik kan.. mahu saya tandatangan di tapak tangan kamu???

;p

No comments: