Saturday, February 07, 2009

saya di sini..di office pada hari sabtu

mode : tgh x keruan, bahasa pun mcm peliks sikit..

ya.. saya di sini, di office pada hari sabtu.. kenapa? sebab buat keje la dol..
semua sendiri punya salah.. terlupa nk back up n restore database.. maka terpaksa datang keje..
compile auction result.. sbb publish date nya pada hari selasa n isnin adalah cuti umum.. cisss...
macam mana boleh cuai ni..

aku mmg cuai.. sangat cuai.. masakan tidak.. kalau x silap pikiran ku yg maimai ni, dua hari lepas aku telah memandu sejauh 10 km tanpa turunkan hand break.. ye i saya rasa, saya buat begitu.. cilakak.. disebabkan kejadian itu, sampai saat ini saya tidak dapat memaafkan diri saya. dan sudah pasti en George merasa sengsara apabila saya memandu tanpa menurunkan hand break.. iye gorgie is my car.. (saya x tau kenapa saya ada intention utk menankan kereta saya.. itu pun dgn naa george.. apakah.. yes i can;t think straight.. huhuh)

sekarang sangat x tau nk buat apa.. memula rasa mcm nk pergi ke jalan TAR.. hari ni ada pasal malam..saya sangat suka pergi pasar malam (selalunya saya ke sana pada waktu petang n bukan pada malam.. patutkah saya pangil nya pasar petang.. atau pekan hari..suka hati sungguh) di jalan TAR, sebab kt sana ada satu gerai tu jual banyak giler kuih. saya sangat suka makan kuih. kalau di depan saya ada nasi n kuih dan dikehendaki memelih satu, saya akan pilih kuih..

tp mcm malas nk pergi pasar malam.. terasa mcm nk pergi kedai beli cat warna PINK n PURPLE dan cat rmh.. kenapa tetiba nk cat bilik? saja suka.. oh ya sebab kenapa saya nk cat bilik adalah kerana saya selalu mengimpikan bilik berwarna PINK dan saya ada beli cadar n selimut berwarna MERAH n PINK. sampai skang x pakai2 lagi sebab angan2 nk cat pink kemudian pakai cadar warna pink. saya mengada? mmg, saya akui. bulan 4 ni genap setahun saya beli cadar itu. saya beli cadar itu pada hari terakhir bekerja di intec. giler lama kan?? mmg!

dan pada masa ini juga saya rasa mcm hendak gunakan semua duit simpanan saya utk berbelanja sehingga akuan saya dari berbaki seratus lima puluh hengget tiga puluh sen kepada RM0.00.... tp pk pk balik mcm sayang sbb duit tu nk guna utk kawin.. (duit mcm tu nk kawin.. lawak apa nih..) even though mama kata toksah risau pasal belanja kawin, sbb ditanggung beres(kawin free ke ma?hahah) tp saya tetap nk risau gak.. sebab apa nk risau gak? sebab saya seorang perisau..n risau pasal nk kawin, sya mmg pathetic.. =( wakakak.. lagi pun kalau nk belanja kan simpanan tu, saya nk beli apa. secara serious, saya tiada wish list.tiada apa yg saya rasa nk sangat2.. bukan kerana saya ada semuanya, serious, saya tidak berharta.. lagi pun apa yg saya boleh dapat dgn seratus lima puluh hengget tiga puluh sen itu.. saya x tau apa yg saya mahukan utk diri sendiri.. itu sebab, saya tidak belikan apa2 utk diri sendiri sempena hari ulang tahun tempoh hari..

ok, ada la barang yg saya mcm nk, tp bila pk semula, adakah saya mahu barang itu sebab keperluan saya atau ianya sekadar keinginan yg sungguh impulsive. saya tidak mahu beli dah kemudiannya tidak berapa digunakan. seperti sebelum ini. saya begitu mahukan iPod.. mmg menggilakan nya. sbbnya, dulu saya pergi kerja naik Putra, kemudian, STAR, kemudian feeder bus. Maka saya mahu iPod utk dgr lagu n tgk Movie.. kemudian pada hari raya lalu adik saya ada offer utk belanja iPod nano yg manochrome tu.. tp selepas ke low yatt, adik saya kata baik amik PSP, sbb boleh tgk movie, dgr lagu n MAIN GAME.. lagi best compare to iPod. plus screen nya besar.. maka saya pun setuju, betul kata adik saya.. screen nya lebih besar maka lagi best saya tgk movie.. lepas beli, main 2 3 round, tgk movie 2 cerita. dgr 5 lagu.. saya sudah tidak hype lagi.. bukan bosan, tp rasa mcm entah...tambahan pula saya tidak lagi menaiki kenderaan awam...

sampai ketika ini, saya masih fikir apa yg patut saya lakukan...
..
..
..
.

ok fine.. jahit baju.. 3 minggu lepas saya ada ke kelas jahitan manik.. sungguh xde keje kan?? saya sangat suka baju yg ada manik2 yg cantik.. nk beli, nk tempah.. sungguh mahal.. lalu saya ke kelas, sementelah, saya mmg minat jahit menjahit.. mana tau lepas ni saya boleh ambil tempahan.. =)

baik lah. saya akan jahit manik pada minggu ini.. kalau azam saya kuat, by monday, saya boleh tunjukkan kerja tangan saya di sini.. nantikan ye..

sekarang saya mau pulang.. sambil drive, saya akan pk kan sesuatu yg boleh mengurangkan rasa x best saya ini.. rasa ni dtg dari mana pun x tau.. tension gel...

No comments: