Friday, January 09, 2009

Boycott Israel Campaign

Bumi Palestine dibanjiri darah lagi.. tindakn regim Isreal menlancarkan serangan terhadam bumi Palestin sungguh kejam.. Ramai rakyat yg tidak berdosa menjadi korban mereke. Tindakan mereka mengebom sekolah kerana percaya Hamas bersebunyi di situ, sangat tidak boleh diterima.

Sudah la terdapat sekatan terhadap bekalan makanan dan perubatan, sekarang ni mereka dibom pula. Semalam tgk berita, disebabkan sekatan bekalan makanan n ubat2an, maka mereka terpaksa seludup bekalan ini melalui terowong bawah tanah. Pun begitu, kawasana terowong ini juga telah dibom lantas menyebabkan bekalan makanan dan ubatan tidak sampai.. KENAPA BEGITU KEJAM.. MEREKA JUGA MANUSIA..

sanggupkan mereka (rejim Isreal) melihat keadaan sanak saudara dan keluarga mereka menerima nasib sebegini rupa..



SEORANG wanita Palestin tidak dapat menahan kesedihan di sisi mayat saudaranya yang
terbunuh dalam serangan tentera Israel di Beit Lahiya, semalam. Air mata darah pun tidak mungkin akan dapat mengembalikan saudara wanita ini..

Rakyat Palestin melihat keadaan sebuah masjid di Gaza, Palestin yang musnah dibedil jet pejuan Israel pejuang semalam.

Kita x mungkin dapat membalas balik serangan rejim Israel yg durjana itu. Tp kita masih boleh membantu dgn cara lain. Boikot barangan Israel. Mungkin usaha ini nampak kecil dah mudah. Tap yg mudah itu lah yg selalu kita tidak ambil berat. Berikut adalah barangan yg boleh diboikot.

kalau kita (seluruh umat Islam + penduduk dunia yg cintakan keamanan) bersama2 memboikot barangan mereka, sedikit sebanyak ekonomi mereka akan terjejas. Marilah sama2 kita berusaha ke arah membantu saudara kita. Lagi pun banyak lagi barangan yg sama kualiti dgn barangan ini.

Lagi kita berdiam diri, berpeluk tubuh, makin ramai saudara kita yg tidak berdosa akan terkorban.


Sila buat pilihan anda. Berpeluk tubuh, atau bantu mereka...

No comments: