Wednesday, November 12, 2008

Ku Tunggu Jandamu

Kamu aku cocok
Sejak dulu sudah bersama
Boleh di bilang berpacaran
Berdua kita serasi

Tapi kini lain
Kau malah berpaling dariku
Dan berjanji dengan yang lain
Aku ini kau campakkan

Reff:
Namun cintaku tak bisa
Begitu saja menerima
Kenyataan kau pergi dariku
Aku masih tetap cinta

Lalu kuputuskan kutunggu jandamu


Kutunggu jandamu
Maaf bila ku menyumpahi
Sakit aku cinta padamu
Kau janda pun aku mau


Lalu kuputuskan… kuputuskan kutunggu jandamu

Lalu kuputuskan kutunggu jandamu
Tak bisa terima kau pergi… dariku
Aku masih tetap cinta
Lalu kuputuskan kutunggu jandamu

seriously, i like this song. jangan terkejut, aku mmg suka lagu yg unik, different dari yg lain, and not forgotten lagu yg unik-mengarut tp mengarut yg bleh diterima oleh akalku. diulang, akal aku, bukan akal korang.. aku akan suka sesuatu lagu atas beberapa sebab tersendiri. cth, aku suka lagu aku bukan org suci, sbb mat ni agak keji (bukan menyokong tindakan keji nya..) but the ideal that the lyricsist has came out with.. plus its sounde different, aku suka ada bunyi loceng kt background song ni.. korang perasan x.. sukar nk perasan bunyi ni.. tp cuma main balik lagu ni n try to spot the bells... i loike..

another song.. makhluk tuhan paling seksi.. sekali peringatan, bukan semua lagu yg aku suka, akan ku kait kan diri aku mahupun ingin meniru nya.. sambung balik..dengar tajuk nya pun sudah irono. Tuhan n Seksi.. rasanya memana agama sekali pun x galak/memboleh kan umat nya seksi meksi ni.. meodi sungguh different..

macam lagu ni Ku Tunggu Janda mu ni, tajuk lagu dah sensasi.. tp kalau tgk balik situasi nya, bukan la apa sangat.. dari pemahaman aku, dier nk tunjukan betapa chenta nya, dier sanggup tunggu bekas kekasihnya walaupun dier sudah ada yg lain.. xde la teruks kan..maknanya dier tetap menanti peluang utk bersama, so kalau perempuan tu bercerai mati atau bercerai hidup, kiranya menjanda la kan..ku tunggu janda mu... ok ok.. kalau perempuan kematian suami mmg kite panggil balu, but in our society, bila kematian suami pun, org akan cakap, "dier tu janda... bercerai mati.." dan org yg dgr tu pun.."oooo.."

tp lagu ni dier cari perkataan lain.. rasa nya kalau kt malaysia, mata tajuk nya mungkin akan jadi .."cinta ku abadi, kan ku tunggu mu walaupun kau milik org.."

bleh ke gitu.. :p


Align Centeru , boleh blah..

p/s: norman, ramai yg tunggu jandamu..kuang kuang kuang...

1 comment:

Mawar said...

sis,..ade masa u bacala kat web ni,..since u asyek post pasal abby n norman jer,..huhuhu..
http://nmjnh.wordpress.com/2008/10/31/penjelasan-memey-suhaiza-isu-khalwat-dengan-norman-hakim-malaysiakini/