Friday, November 07, 2008

The day I got ro*bed by Maybank.

hehehe... tajuk... mau maybank saman nih..ada sambungnya balik.. '.. and i got m money back..' al kisah nya terjadi pabila sejumlah wang yg ingin dikeluar kan di Maybank, tidak dikeluarkan tetapi masih lagi ditolak dari akaun gue.. mau x cuaks..

memula gini.. masa nk kuar kan tu.. mata tgk ke lain.. tangan dok tekan button kt ATM mechine tu.. tot tet tot tet.. memula nk kuar 100 hengget je.. tp tertekan menu yg 200 tu.. sambl dok tgk sekeliling.. dok bz body hal org.. (mana x nya.. sebelah ATM tu ada stall yg jual baju, then ada the girl nk tgk kt cermin.. kemudian yg si peniaga ni cuba nk pegang baju tu and somehow mmg cara dier mcm nak mengambil kesempatan and the girl even looked inconfortable.. mau ada yg kena flying kick ni kang..) dan di kala melihat kejadian itu.. tetiba skrin papar soklan "adakah anda mahukan resit.." mungkin skrin tu dah lebih 5 saat terpampang.. and no action taken by me.. dier terus la x keluarkan resit.. kiranya macam default la.. kalau no action taken within 5 sec, so receipt will be issued. tp.. mana duit nya.. aisey...

bleh plak aku terlupa balance dalam bank ada brapa.. nk tau transaction td tu berjaya atau x..
padan muka gue.. maka dicuba la sekali lagi.. full consecration.. tit tot tit tot.. berhati2 tekan butang2 tu.. dah masukkan jumlah wang yg ingin dikeluar kan.. terus dier tanya.. "nk print resit ke?" oh itu ayat yg telah diubah oleh saya.. apa ke gile ke maybank guna bahasa pasar gituan..

aku cakap la.. aku nk resit.. (actually i just pressed 'ok' button.. there is no such thing as voice recognition kt ATM tu.. =) ).. tgk punya tgk.. aduyai.. mmg dier tolak dari account sey.. so kiranya . total.. dier dah tolak 400 hengget.. aduyai.. jangan la ccenggini.. ni dah hujung2 bulan ni.. mau makan pasir aku .. panic attack.. cepat call no maybank. tapi apa no maybank ye..

sib baik la ada cik zul ni.."cuba u tgk kt belakang resit tu.. mesti ada punya.. jangan la gelabah.." hello we are talking bout RM400 hokey bukan 4 posen..

called the customer service.. "eerr hello.. td saya cuba utk keluar kan duit dari atm di bla bla bla.." as for confirmation the customer service asked loootssa uestion to verify things.. ye la kan.. tgk fraud case ke.. ok settle.."ok.. kami dah masukkan balik yg 400 tu.." fuuhhh lega...

No comments: