Tuesday, June 10, 2008

Sort of good news. Elaun PM, TPM dan menteri dikurangkan sebanyak 10%. OK la tu. At least there is something they can do. Walaupun au yakin 400% akan ada suara2 sumbang dok menyalak, “Ap barang 10%. Giler sikit. Tolak la banyak sikit dari elaun diorg tu”. Hello brother. Sikit sikit la dulu. Xkn nk terlalu drastik kot. Takkan nk tolak 50% dari elaun pak menteri tu kot. Kang tergujat plak mereka2 itu.. masa zaman rasulullah berdakwah dulu pn sedikit demi sedikit. Ok la tu. Makna nya mereka dapat kurang daripada apa yg mereka selalu dapat. ‘Sekejam-kejam kerajaan pun.. diorg x pernah kurang kan gaji korang kan. Paling tidak pun, x dapat bonus je. So baik korang tingkat kan prestasi, toksah menyalak. Focus untuk dapatkan rezeki yg halal. (aku x kata la korang sokong kerajaan. Janji dapat rezeki yg halal utk anak bini pun dah cukup bagus dah).

Nk baca lebh lanjut, klik sini.

P/s: sudah2 la tu menyalak sehingga x ketahuan. Kalau korang makin menyalak, makin penuh kantung korang ok gak.. ada gak hasil.. ini.. harraammm..

2 comments:

Y.I.E.N.J.R said...

"Kerajaan boleh menaikkan harga minyak daripada 41 sehingga 63 peratus tetapi hanya potong 10 peratus elauan keraian, kenapa tidak 50 peratus?

thezaila said...

ok la tu. langkah permulaan nk tolak elaun diorg.. aku rasa kalau elaun korang kena tolok pun sure ada yg bising.. kalau ada elaun travel tu.. leh pakat kaw tim belakang. kekadang tu, berjalan 10 km.. tp kira 20 km.. kalau tetiba nk tolak elaun korang, apa korang rasa..

p/s: sure ada org akan kata "biar la tolak elaun dior.. diorg tu menteri.. " apa la labu.. kalau dah x suka.. buat mcm mana baik pun.. tetap x suka kan.